Eerste week op het PDC - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marcella Mooij - WaarBenJij.nu Eerste week op het PDC - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marcella Mooij - WaarBenJij.nu

Eerste week op het PDC

Door: marcellaenroosmarijnmooij

Blijf op de hoogte en volg Marcella

23 Augustus 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het wordt eens tijd om weer een berichtje te schrijven.

Roos heeft me nu precies een week verlaten en ik zit nog steeds in het snikhete Cambodja. Op dinsdag heeft Inge van Pure me een introductie gegeven en zijn we een rondje door de stad gelopen, wat me uiteraard bekend voor kwam. Woensdag zijn we 's ochtends met de tuktuk naar het Pure Dream Centre (PDC) gereden en heb ik van Ineke een rondleiding gekregen en heeft ze me van alles verteld over de school en de gang van zaken. 's middags heb ik met een vrijwilliger meegelopen en de volgende dag ben ik zelf begonnen. Ik heb de strong groep, je kan dus goed een gesprekje in het engels met ze aangaan, en deze kinderen zijn al vrij zelfstandig. De kindjes zijn echt superschattig!

Deze week heb ik weer een korte week want donderdag en vrijdag zijn we vrij. Naomi, een vrijwilliger die hier anderhalf jaar zit, gaat zaterdag weg en zij geeft voor alle kinderen een slaapfeestje. We hebben dus een lang weekend! Samen met Tineke, m'n roomy die zaterdag is aangekomen, gaan we morgen naar de kust, naar Sihanoukville, lekker chillen. We hebben een superschattig huisje gehuurd aan het strand. De huisjes hebben een rieten dak en zijn in de vorm van paddestoelen. Jullie moeten het maar even googlen: mushroompoint sihanoukville.

Ik zal even een beeld schetsen hoe de dag er ongeveer uitziet:
6:10 opstaan
6:30 ontbijten
7:10 met de tuktuk naar het PDC
(onderweg vandaag een lekke band)
8:00 lezen of schrijven
8:30 tanden poetsen, 2 x in de week shirts wassen, workshop (knutselen)
9:20 sporten, computerles of living values
10:10 engels
11:15 lunch

's middags doe je hetzelfde met een andere groep kinderen. De kindjes zijn echt superschattig! Dit ga ik nog wel een aantal weken volhouden :)

Tot later!!

  • 24 Augustus 2011 - 06:23

    Pap:

    Ik heb even gegoogled, de huisjes zien er inderdaad leuk uit. Geniet van het lange weekend en het mooie weer. (hier is het kl.....(ST))

    laterrrr.

  • 24 Augustus 2011 - 07:42

    Det:

    He Marcella, fijn om weer van je te horen. Van Roos uiteraard al over jullie mooie reis gehoord. Gauw een keer foto's kijken.
    Ziet er pittig uit je dagindeling. hoe groot zijn de groepjes die jullie les geven? en van welke leefdtijd?
    Heel veel plezier nog en tot schrijfs

    liefs det

  • 24 Augustus 2011 - 11:06

    Marcella Mooij:

    De groepjes zijn lekker klein. De ene groep heeft 9 en de andere groep 10 kindjes van 9 t/m 11 jaar.

  • 24 Augustus 2011 - 11:11

    Mam:

    Leuk om weer wat van je te horen.
    Lange dagen maak je maar je vervelen zal je dan wel niet doen . Stuur aub eens wat zon deze kant op (kunnen we wel gebruiken) Nog veel plezier en een dikke kus van Mam

  • 25 Augustus 2011 - 14:27

    Fp:

    Die huisjes zijn geweldig! Ben je je stickervellen al kwijt aan de kinderen?

  • 26 Augustus 2011 - 20:29

    Bert:

    Hallo Marcella, Valt het je mee, klinkt allemaal goed. Welke leeftijd hebben de kinderen. Spreken ze steeds engels of communiceren ze onderling in het cambodja's, zullen ze je wel voor de gek houden, deden die marrokaantjes en turkjes ook op school. De nederlandse klasgenootjes zijn sneller
    bijgeleerd dan de leerkracht. Leuk met ze alle lekker tegen de meester die er
    helemaal niets van begrijpt en alleen een rode kop krijgt. Even topografie, maar aan welke zee/strand ligt cambodja eigenlijk? Je zal ze wel gaan missen als het om is, zijn van die schatjes die indo's altijd lachen en vrolijk, aziaten zijn wel plezierige mensen, niet? Zijn het boedisten of is het een christelijke instelling.
    Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 28 Augustus 2011 - 06:38

    Agaath:

    Hoi Marcella,
    zo te lezen verveel je je niet.
    ik zal zo even googlen hoe de huisjes er uit zin.
    Hier regent het weer, dus neem wat mee in je koffer.
    Ik zie dat het vaak erg bewolkt is is het dan niet benauwd

    groetjes Agaath

  • 28 Augustus 2011 - 06:42

    Agaath:

    Schattig die huisjes, gaan we met het familieweekend maar heen

    Agaath

  • 28 Augustus 2011 - 10:01

    Marcella Mooij:

    De kinderen zijn rond de 6 t/m 11 jaar. De sterke groep heb ik en die zijn dus wat ouder, zo rond de 8/9 jaar t/m 11 jaar. Onderling spreken de kinderen Khmer, waar je dus echt helemaal niets van verstaat. Echt voor de gek houden doen ze hier niet, alleen de eerste dag dat er een nieuwe vrijwilliger komt. De kindjes zijn echt superschattig en willen graag naar school. Als wij met de tuktuk aankomen is de helft van de kinderen al aanwezig. Soms als de vrijwilligers niet op de tijd letten en het is al 8 uur, komt er een kindje ons vertellen dat we moeten beginnen. Dat zou je in Nederland niet gauw hebben!

    De organisatie is niet religieus, maar de kinderen zijn volgens mij allemaal boeddhist.

    De zee waar wij in gezwommen hebben hoort bij de golf van thailand, maar volgens mij grenst er ook een andere zee aan Cambodja.

    Tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Vietnam-Cambodja

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

laatste dagje

06 September 2011

4e weekje PDC + dr Fish

28 Augustus 2011

Sihanoukville

23 Augustus 2011

Eerste week op het PDC

15 Augustus 2011

Siem Reap
Marcella

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 8541

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 23 September 2011

Vietnam-Cambodja

Landen bezocht: