4e weekje PDC + dr Fish - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marcella Mooij - WaarBenJij.nu 4e weekje PDC + dr Fish - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marcella Mooij - WaarBenJij.nu

4e weekje PDC + dr Fish

Door: marcellaenroosmarijnmooij

Blijf op de hoogte en volg Marcella

06 September 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoihoi!

gisteren is de 4e week begonnen. Wat gaat de tijd toch snel! Het is leuk te merken dat sommige kinderen steeds meer na je toe trekken. Krijg ook om de haverklap bloemetjes en leuke briefjes van de kids. Superleuk!

Van het weekend ben ik met Leonoor naar een Silk Farm geweest. Daar kon je het proces zien van rups tot zijde, echt heel leuk om te zien. Nu weet ik waarom!

En ja Roos!, het is toch gebeurd, met de voetjes bij de visjes. Na een kwartier boven de bak te hebben gehangen, toch mn voeten in het water gehangen. Op elke hoek van de straat kun je hier namelijk Dr. Fish-en. Het is me toch een gekriebel!! Maar na een tijdje went het toch wel! En mn voetjes waren lekker schoon!

Zondag ben ik met Tineke wezen fietsen naar de Phnom Krom (een heuvel). Een erg mooie route en het was even lekker uit de stad te zijn en the countryside te zien. We hebben de heuvel beklommen, nadat we1 dollar smeergeld moesten betalen, tsja het is hier zo corrupt als wat! De politie probeert overal een slaatje uit te slaan. Bovenop de heuvel hadden we een mooi uitzicht over het platteland, en het Tonle Sap meer. We zijn via een hobbelig zandweggetje teruggefietst naar het guesthouse. Snel gedouched en naar het feestje van Ineke en Patrick gefietst. Dat zijn twee vrijwilligers die jarig zijn geweest en het voor de hele club (incl. de cambodjaanse leraren) vierden. Erg gezellig!

Tot snel weer! Xx

• 06 September 2011 - 11:28

Det:

Hoi Marcella,

Wat vliegt de tijd he! Voor jou waarschijnlijk nog sneller dan voor ons.
    Zaterdag je vader en moeder naar schiphol gebracht voor een weekje zon in Turkije. Geen slecht idee want hier is het nu echt herfst. Zojuist oma en Agaath op de koffie gehad ( echt hollands dus!). Ik moet nu gaan schilderen maar bedenk elke weer een andere reden , zoals het lezen van jouw reisverslag om het uit te stellen.
    Geniet nog van je laatste weken.

Liefs Det

• 06 September 2011 - 16:32

Ellen:

Hoi Marcella,

Wat heb je daar een superleuke tijd zeg! Leuk om het nog steeds allemaal te kunnen volgen. De kinderen zullen je straks wel gaan missen!
    Geniet nog maar lekker van de laatste weekjes!
    Groetjes uit een stormachtig mijdrecht

• 06 September 2011 - 18:34

Roos:

Haha, respect!! Dr. Fish :) Ben toch blij dat ik het niet gedaan heb!
    Je hebt trouwens lekker gekookt vanavond ;) Frank heeft het goed weten op te warmen, haha!
    Ga je ook nog naar die krokodillenfarm en die art-school of niet?
    Tot snel!!

• 07 September 2011 - 11:57

Bert:

Als ik geld en tijd had zou ik een weekje bij je komen logeren. Als mijn engels net zo goed was als die van jou had ik het van je over komen nemen over 14 dagen. Maar jammer, alle antwoorden zijn nee, dus blijf ik maar hier. Ben wel jaloers op je. Wij hadden op school op de eerste schooldag al een vacature, een nieuwe aangestelde, vast contract durfde het achteraf niet aan en heeft zich 3 dagen voor de start teruggetrokken, 26 jaar, 3 jaar inval ervaring, ook in combigroepen en
    goede beoordeling en toch twijfelen.

• 07 September 2011 - 14:55

Agaath:

Hoi Marcella,
    wat vliegt de tijd, het is bijna om voor je. Ik lees net: dat voor dat je weg ging er voor heb gezorgd dat het thuisfront steeds aan je zou denken (eten) Geniet van de laatste weken en tot gauw

Agaath

• 10 September 2011 - 22:05

Mam:

Hoi, wij zijn net weer terug in het natte Nederland. We hebben het heerlijk gehad in Turkije ( veel zon en erg veel taartjes) Voor jou begint ook het aftellen dus geniet er nog maar even van. Tot snel kus Mam